Her er 7 svært effektive plankeøvelser du kan gjøre hjemme i stua i kveld☺️🔥

 

Her har jeg valgt ut 7 plankevarianter du kan kjøre etter hverandre eller du kan ta en nå og en i kveld og 2 i morgen osv ....

Viktigste er at vi gjør noe for å trene de ytre og indre magemusklene våre så vi forebygger ryggplager og ikke minst moro å bli sterkere i magen eller hva? 

Trykk på bildet så kommer du til en liten video der jeg guider deg igjennom 7 supre plankeøvelser  

Øvelse 1: Planke på albuer + vipp hofter ned mot gulvet annenhver side. 

Øvelse 2: Planke på albuer + krum magen

Øvelse 3: Planke opp og ned på hender/ albuer

Øvelse 4: Planke på hender eller albuer + sett hånd i midjen annenhver side

Øvelse 5: Håndstående planke + sett annenhver fot opp ved siden av hendene

Øvelse 6: Mountain Climbers ( Løpende planke) Dvs annenhver kne opp til brystet eller motsatt albue. 

Øvelse 7:...

Les mer.....

Jane Fonda rumpeøkt! Tar du utfordringen?

 

Her er en Jane Fonda inspirert rumpeøkt som egentlig er laget for damene i medlemsportalen" Tren For Livet Insiders" . En medlemsportal for damer som har lyst å ta helsa til neste nivå med kjappe hjemmetreningsøkter. 

Men, jeg tenkte dele den med deg her nå, og fremover kommer jeg til å lage egne treningsøkter her på nettsiden! 

Håper du liker økten og kommenter veldig gjerne under her om du gjennomfører økten.

Hvilken øvelse likte du best?

Så spent å høre hvordan det gikk ;) Håper du kjenner det i bakenden i morgen ;) 

For flere gratis ønlineøkter og challenger sjekk ut Facebook gruppa "Ta helsa tilbake NÅ!- med PT-Monica

Peace, Love & Healthy Vibes,

PT-Monica

Les mer.....

Løp, løp, løp og vær glad. Løp med den kroppen du har!

løping Jun 25, 2017

Løp, løp, løp og vær glad. Løp med den kroppen du har! 

Var det ikke sånn sangen var….?

Ok, så løper du ikke like raskt som teten. Ok, så er du ikke like tynn og lang i beina som de raskeste maratonløperne.

Ok, så trener du kanskje ikke like målrettet og rigid som norgeseliten.

Men hvem bryr seg?

Du løper, og det er det viktigste.

Om du noen ganger bare går er det også helt fint. Du beveger deg!

Det er bra for kroppen, det er bra for psyken – og folkehelse i praksis.

Jeg brenner for at alle skal kunne gjøre det beste ut av sin situasjon og sin helse og gjøre det de kan av fysisk aktivitet.

Alle trenger ikke løpe maraton – eller ultra. Alle trenger ikke engang løpe 5 km. Men alle kan gjøre NOE.

Mange misliker løping, og jeg gjorde jo også det. I begynnelsen. Fordi jeg var i for dårlig form. Jeg mestret ikke...

Les mer.....

Lag deg en ukesplan for egenpleie !

 

Det er søndag og jeg sitter på toget hjem fra Geilo. 

Jeg har vært med på et fantastisk treningsevent: ShapeUp Weekend 2017! Jeg sitter tilbake med stor takknemlighet, såre muskler, masse ny inspirasjon og mange nye venner

Treninsgseventer som har folkehelse og treningsglede i fokus gir meg enormt glede i livet mitt. Så takk Shape Up Weekend for nok et fantastisk arrangement.

Nå er det straks klart for en helt ny uke med mange nye muligheter for å ta vare på seg selv!

I dag har jeg lyst å gi deg et lite inspirasjonstips til hvordan du kan gjennomføre de gode tingene du har lyst å gjøre for deg selv. Ja, for mange av oss har jo mål og visjoner for den nye uka.. Vi skal trene, sove mer, spise litt sunnere, være litt mer tålmodig osv... men så blir uka hektisk og uforutsigbar og våre planer kommer ofte lengre og lengre ned på prioriteringslista. 

Tipset...

Les mer.....

5 steg til en sunnere, gladere og en mer energisk livsstil!

Har du lyst å bli en litt sunnere, gladere og en mer energisk utgave av deg selv? Er du lei av å være sliten, ha lite energi, slapp i kroppen, dårlige matvaner eller føler du deg litt tung og utilpass?

Hvis du kjenner deg igjen i noen av punktene over så bli med meg på noen kjappe steg mot en mer energisk , glad, harmonisk og spretten livsstil. 

Her er 5 steg som du kan starte med i dag.

1. Sov 7,5 til 8 timer hver natt!

Bestem deg for å sette fokus på søvnen. Nesten alle vi mennesker trenger 7,5 - 8 timer søvn hver natt for å klare og prestere på vårt beste både fysisk og mentalt.

Med det i tankene, så kan du i dag bestemme deg for å jobbe mot å få inn mimum 7 timer søvn til å starte med for så å øke gradvis mot 7,5 eller 8 timer hver natt. 

2. Kickstart hver morgen med supergreensmoothie og vann!

Start dagen med et par store...

Les mer.....